اشتباهات در رژیم غذایی

15 ماده غذایی بدون کالری که گرسنگی شما را برطرف می کنند

تعداد زیادی مواد غذایی یا با کالری خیلی کم وجود دارند که مواد مغذیی زیادی دارن. خوردن و هضم کردن این مواد غذایی کالری بیشتری نسبت به کالری که خودش داره میسوزونه، پس شما میتونین بدون مصرف حتی یه کالری گرسنگی خودتون رو برطرف کنین. اگه میخواین وزن کم کنین، ما ۱۵ ماده غذایی رو بهتون معرفی می کنیم که باید در رژیم غذایی روزانه تون وارد کنین. همچنین می تونید از اونا برای تهیه غذاهای رژیمی استفاده کنید.

خیار

میوه کم کالری - خیار
خیار

خیار آب زیادی داره و حاوی ویتامین C و K است. ۱۰۰ گرم خیار ۱۶ واحد کالری داره، که اون رو به یه ماده غذایی بدون کالری تبدیل میکنه.

سبزیجات کم کالری - کرفس
کرفس

سرشار از ویتامین A ، K و همچنین فیبر. ۱۰۰ گرم کرفس فقط ۱۶ واحد کالری داره.

سیب

میوه کم کالری - سیب
سیب

خوردن یه سیب در روز شما رو از دکتر بی نیاز کنه، اما آیا میدونستین که وزنتون رو هم متعادل میکنه؟ سیب مقدار زیادی فیبر داره، که این امر باعث میشه با توجه به کالری کمش سیر بشین. ۱۰۰ گرم سیب حاوی ۵۲ واحد کالریه.

میوه کم کالری - مارچوبه
مارچوبه

این گیاه سالم قند خون رو تنظیم کرده و شما رو از دیابت نوع ۲ دور نگه میداره. ۱۰۰ گرم مارچوبه ۲۰ واحد کالری داره، که به راحتی همون ۲۰ کالری موقع خوردن و هضم کردنش سوزونده میشن.

خشکبار کم کالری - برگه-زردآلو
برگه-زردآلو

برگه زردآلو قدرت بینایی رو افزایش داده و با بیماری های مزمنی مثل سرطان و بیماری های قلبی مبارزه میکنه. همیشه یه مقدار ازش همراه داشته باشین تا موقع گرسنگی بخورین. ۱۰۰ گرم برگه زردآلو حاوی ۴۸ واحد کالریه.

هندوانه

میوه کم کالری - هندوانه
هندوانه

هندوانه میوه تابستانی عالیه که باعث میشه دچار کم آبی نشین. به دلیل اینکه حاوی آب زیادیه، به سختی در ۱۰۰ گرمش ۳۰ واحد کالری داره.

میوه کم کالری - گوجه-فرنگی
گوجه-فرنگی

همیشه کمی گوجه فرنگی تو خونه داشته باشین. گوجه فرنگی سلامت پوست رو بالا میبره و نمیذاره که دچار کم آبی بشه. ۱۰۰ گرم گوجه فرنگی به سختی حاوی ۱۸ گرم کالریه.

میوه کم کالری - کلم-بروکلی
کلم-بروکلی

بروکلی یه ماده غذایی ایده آل برای کسائیه که میخوان وزن کم کنن. مواد مغذی زیاد همراه با کالری کم. ۱۰۰ گرم از این گیاه حاوی ۳۴ واحد کالریه.

گل کلم

میوه کم کالری - گل-کلم
گل-کلم

عاشق پوره سیب زمینی هستین اما از کالری زیادش میترسین؟ ۱۰۰ گرم سیب زمینی ۷۷ واحد کالری داره. شما میتونین به سادگی با پوره گل کلم جایگزینش کنین چون در ۱۰۰ گرمش حاوی ۲۵ واحد کالریه.

میوه کم کالری - قارچ
قارچ

تحقیقات ادعا میکنن که هضم قارچ باعث میشه بدن مبارزانی تولید کنه که با سرطان مقابله کرده و سیستم ایمنی بدن بهبود پیدا کنه. این ماده غذایی سالم رو به رژیم غذاییتون اضافه کنین چون ۱۰۰ گرم ازش فقط ۳۸ واحد کالری داره.

چغندر()

سبزیجات کم کالری - چغندر
چغندر

سرشار از آنتی اکسیدانه، ۱۰۰ گرم از این گیاه شیرین فقط ۴۳ واحد کالری داره.

قهوه سیاه

نوشیدنی کم کالری - قهوه-سیاه
قهوه-سیاه

برای همه کسانی که عاشق قهوه هستن اما نگران کالری هاشن باید بگیم که میتونین از قهوه تون لذت ببرین بدون اینکه کالری زیادی دریافت کنین. یک فنجان قهوه دم کرده بدون شیر یا شکر و … فقط حاوی ۲ واحد کالریه.

شلغم

سبزیجات کم کالری - شلغم
شلغم

سرشار از فیبر و ویتامین C است، شلغم رو میتونین داخل سوپ یا خورشت استفاده کنین. ۱۰ گرم شلغم به سختی حاوی ۲۸ واحد کالریه.

چای سبز

نوشیدی کم کالری - چای-سبز
چای-سبز

سرشار از آنتی اکسیدانه و کالری کمی داره، میتونین در تمام روز بدون نگرانی چند فنجان چای سبز بنوشین. یک فنجان چای سبز حاوی ۲ واحد کالریه.

هویج

میوه کم کالری - هویج
هویج

هویج یه میان وعده عالیه. این سبزی فواید زیادی داره و بینایی رو بهبود میده. ۱۰۰ گرم هویج به سختی حاوی ۴۱ واحد کالریه.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *